hopptokiga

Alla inlägg under mars 2011

Okejj som sagt jag har haft en hel del hästar genom mina 2år nu, jag har börjat på mitt tredje år nu.

Men jag börjar från början, där allt startade, den 24/4-08

Jag träffade min första älskling då, James Joy Xx.

Han e en svart valack av rasen engelskt fullblod som går svåra klasser i hoppning, innan hans nuvarande ägare ägde honom hade Rojne Zetterman honom, men han hade för mkt nerver ;)

James e en väldigt stirrig häst, han har nerverna utan på den mesta av tiden vilket ställer te problem för folk i hans närhet som nt känner te honom som jag gör (vilket ingen gör)

Men jag känner te honom, o vet vad som e rätt o fel när det gäller från James synvinkel.

Han vill ha det mesta på sitt sätt, han vill bestämma o e ledaren i hagen, ALLTID !

Han älskar fart o fläkt o e en väldigt livlig häst, han älskar föl o shettisar o lär dem en massa bus, två exempel e Gillion o Tussan

Hans plus o minus:

+ Han e en underbar vän när man lärt känna honom

+ Hoppar som en riktig stjärna,

+ Alltid gör han mejj glad, på ngt sätt gör han det alltid

+ Han vet när ngt e på tok

+ Han älskar mejj, o det visar han för ofta

 

- Han behöver väldigt mkt uppmärksamhet hela tiden

- Surar om han nt får komma ut först i hagen o kastar sejj ut sen

- Som sagt, nerv pojk

- Väldigt svårriden,

- Bus pojke som lärde Gillion o Tussan hur man spränger ett stycke elstängsel -.-

 

Men jag älskar honom mest iaf ! (L)

  

 

 

  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan, Moa o Myy här :D
Vi är två tjejer som älskar hästar, livet och att rida!
Vi rider båda två samma häst, Rasken.
Myy är fodervärd på honom och jag är medryttare.
Han är bäst på precis allt!


Kram / Moa o Myy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards