hopptokiga

Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Öland dag 2

Av Myy o Moa Hardarsson o Svensson - 25 februari 2011 08:15

Idag gick jag som vanligt upp vid 7, låg o drog mejj i sängen ett tag innan jag gav mejj ut te stallet.

Släppte ut James, Tussan o Queenie o resten av hästarna sedan började vi mocka.

Klara vid sådär halv 10, fikade me Malin o dem, massas mysigt (:

Jag gick sen ut o fotade hästarna me det långa objektivet (70-300)

Blev en hel del jätte bra bilder, Vips e så jävla söt ! (L)

James o Tussan tyckte om att bli fotade ^^

Senare vid 4 red jag Kemal igen, denna gången hade Nettan lektion för mejj o en tjej som heter Rebecka, hon va jätte liten o red en ponnie vid namn Mio.

Kemal va lika underbar som han va igår, man behöver verkligen nt använda tyglarna, rösten o benene samt kroppsvikten e de som gäller på den hästen :')

Ryggade utan mer än ett litet tryck i sidan o ordet "backa"

Oj, va jag gillar honom !

Fick hoppa lite me, haha okejj lite va de nt för vi kom upp i en kombenation på 110cm ^^

Jag e kär i den hästen, helt seriöst, gud va han e underbar på alla sätt o vis (L)

Ninni ville sälja honom te mejj, o jag vill ha honom

Borstade på Jamie, sen gick jag o la mejj vid 8, somnade vid 9

Lite bilder får ni :)

 

  Candido (L)  Jamie o Tussan (L)    

Dandi (L) 

      

Oxford (L)

 

Jojje (L)

  

Vips ! (L)

     

MonAmi (som flyttade i söndas :( )

  

Tussan ! (LL)

  

Queenie (L)

  

Jamie Boy (LLLLL)


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Okejj som sagt jag har haft en hel del hästar genom mina 2år nu, jag har börjat på mitt tredje år nu. Men jag börjar från början, där allt startade, den 24/4-08 Jag träffade min första älskling då, James Joy Xx. Han e en svart valack av rasen e...

Av Myy o Moa Hardarsson o Svensson - 28 februari 2011 09:15


Vid 2 tiden efter mitt samtal me en jävla läkare så åkte jag te Moas skola, väntade där me henne t   ills hennes mamma kom, då åkte vi hem te Moas, haha såg hennes klasskompis röka vid en gränd så henne mamma körde in där o vände, jag o Moa log som s...

Av Myy o Moa Hardarsson o Svensson - 27 februari 2011 08:45

Tog ut sovmorgon idag me så va i stallet vid halv 9, fixade o så, blev klara vid 10. Mamma o Moa skulle komma vid 11 så jag o Nettan packade ner alla WigWams saker, fick även ett pelham bett o ett kedje grimskaft te Rasken, min häst e lite väl pigg...

Av Myy o Moa Hardarsson o Svensson - 26 februari 2011 08:30

         Vaknade vid halv 8 idag, tog ut lite sovmorgon. Mockade o så, blev klara vid 10 tiden, skulle löshoppa Tussan vid 12, så gick o hämtade in det lilla monstret. Fotade en massa när hon hoppade, så blir lite bilder här, fan vilket tempo hon...

Av Myy o Moa Hardarsson o Svensson - 24 februari 2011 12:45


Okejj, tidigare morgnar e nt okejj ! Upp redan vid 7 för att kunna säga hejjdå te mamma som åkte vid halv 8, mockade vid kvart i. Dem har typ den sötaste ponnien ever här ! Lilla Candido :) Typ vit o jätte liten, 120cm hög, men gud va jag äls...

Presentation


Hejsan, Moa o Myy här :D
Vi är två tjejer som älskar hästar, livet och att rida!
Vi rider båda två samma häst, Rasken.
Myy är fodervärd på honom och jag är medryttare.
Han är bäst på precis allt!


Kram / Moa o Myy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards